O tym jak przyjemnie spędzić czas.

12:49

          Dzieło sztuki, dekoracja domu, zakładka, oryginalna ozdoba na bankiecie lub weselu, jako bukiet ślubny lub bukiet dla ukochanej, butonierka, dekoracja tortu, żyrandol.  Inspiruje twórców biżuterii oraz projektantów mody. Oprócz tego można przy tym świetnie się bawić. O czym mowa? Origami. 

          Pamiętam, że jako małe dziecko dostałam od rodziców książkę z różnymi robótkami ręcznymi. Jedną z najciekawszych rzeczy jaką tam znalazłam była chińska sztuka składania papieru. Na czym ona polega? Punktem wyjścia ma być kwadratowa kartka papieru, której nie wolno ciąć, kleić i dodatkowo ozdabiać i z której poprzez zginanie tworzone są przestrzenne figury. Uczyłam się robić kwiaty oraz ptaki. Jakiś czas temu przypomniałam sobie o tym i znowu spróbowałam swoich sił w tej sztuce. Powstały trzy piękne żurawie, które zdobią moją sypialnię. Bo kto powiedział, że robić to mogą tylko dzieci? Zajmuje się tym wielu artystów tworząc niesamowite dzieła sztuki.

          Dlaczego my, dorośli zapominamy o takich "drobnostkach", które sprawiają, że wrócimy do lat młodości, zwolnimy tempo życia i zwyczajnie zrelaksujemy się robiąc coś ładnego, rozwijającego, a jaki się czasami okazuje nawet pożytecznego? I oczywiście nie musi to być origami. Może warto się nad tym zastanowić i zarezerwować choć jeden wieczór w tygodniu lub w miesiącu na takie drobne przyjemności.  Można też zaangażować w to całą rodzinę i świetnie się bawić. Bo przecież wcale nie potrzebujemy wielkich rzeczy, żeby poczuć się dobrze. :)

Mój żuraw.











A tu kilka inspiracji, jak można wykorzystać origami.


You Might Also Like

1 komentarze

  1. Fajne , super :) Czesto zamopinamy wlasnie o takich malych drobnych przyjemnosciach .Podobnie jest z jedzeniem moim zdaniem , pelno ciekawych przepisow (nie mowie ze nie sa pyszne), ale czesto swieza kromka dobrego chlebka z maslem i koperkiem smakuje cudownie :)

    OdpowiedzUsuń

Subscribe