Łatwo i szybko.

02:14



          Do pieczenia chleba przymierzałam się kilka lat. Długo... wiem ;) Tym razem zmusiła mnie do tego sytuacja. Tu gdzie mieszkam, we wszystkich sklepach niezmiennie panuje Jaśnie Pan Chleb Tostowy. Przez pierwsze miesiące zdarzało mi się go kupować, ale jedliśmy go z nieprzyjemnym grymasem na twarzy. Z ratunkiem przychodzą polskie sklepy, w których  można kupić pieczywo przypominające to nasze polskie. Jednak smak też do końca nie zachwyca. Z utęsknieniem czekałam na wyjazd do Polski i tradycyjne śniadanie z "naszym" chlebem. Niestety i nim się zawiodłam. To już nie to co kiedyś. Gorący okrągły chleb, z chrupiącą skórką. Chyba te czasy minęły, dlatego najlepszym wyjściem są domowe wypieki. Nie jestem znawcą w tym temacie i w pierwszej kolejności zabrałam się za najprostszy przepis z dodatkiem drożdży. Pierwszy chleb nie urósł zbyt mocno, ale wszyscy byli zachwyceni. Każdy następny jest coraz lepszy. Właśnie kolejne dwa bochenki szykują się do pieczenia. A ja przymierzam się do zrobienia zakwasu. I chleba z praaawdziwego zdarzenia ;)



















Przepis {klik}. Ja wykonuję ten chleb odrobinę inaczej.
Po pierwsze kiedy zaczyn już pracuje dodaję do niego pozostałe składniki i ugniatam ręką, a nie miksuję. Wystarczą dosłownie 2 minuty. Po drugie zostawiam tak ugniecione ciasto na całą noc, a rano kiedy wstaję ugniatam jeszcze chwilę i przekładam od razu do blaszek. Ciasto jest dosyć lepkie. Zostawiam  jeszcze na jakiś czas, (w zależności od potrzeb- czasami 2 godziny, czasami więcej) i następnie piekę. Nie trzymam się sztywno ram czasowych. Jak akurat mam chwilkę czasu, to coś przy tym chlebie robię. Polecam ten przepis każdemu, bo rzeczywiście jest to chleb, który nie może się nie udać.

Smacznego!

You Might Also Like

1 komentarze

  1. No proszę.. myślałam, że się pomyliłam i weszłam na "kwestię smaku";) zdjęcia na najwyższym poziomie - gratulacje :))
    Przy okazji podziękowania za angielskie prezenty;) są w użyciu;)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Anna M.

    OdpowiedzUsuń

Subscribe